Rychlý nárůst cen znamenal v Česku tvrdý dopad úplně na všechny. Náklady na potraviny i bydlení šly nahoru až o desítky procent. Většině lidí klesly reálné mzdy. Ačkoliv se vlastní produkcí hravě vyrovnáme Německu, v případě přidané hodnoty jsme v Evropě doslova na chvostu.
„Potřebujeme robotizovat, automatizovat, digitalizovat,“ říká hlavní ekonom České spořitelny David Navrátil. Index prosperity Česka, kterým se tým odborníků v čele s ním dlouhodobě zabývá, má komplexně vyčíslit, jak na tom naše země skutečně je. A nabídnout řešení, které by mohlo dostat stát z této pasti ven.
Téma, které aktuálně hýbe českou ekonomikou, představí zkušený analytik 24. března na konferenci ve Zlíně. FENOMÉN je o digitální transformaci, která mění procesy tradičního byznysu na byznys digitálního věku. Česká spořitelna je zlatým partnerem akce.
Co vlastně je Index prosperity Česka? Jde o dlouhodobý výzkum České spořitelny a projektu Evropa v datech, který srovnává kvalitu života a prosperitu Česka s ostatními zeměmi EU. Kromě stavu ekonomiky hodnotí také kvalitu výzkumu a vzdělávání, prostředí pro podnikatele, stav životního prostředí, úroveň bydlení i infrastruktury, finanční zdraví, rozvoj zdraví a bezpečnost nebo například solidaritu ve společnosti. A především poukazuje na jeho limity.
„Vláda a stát musí dělat politiku podloženou fakty a ne se rozhodovat na základě dojmů. Potřebujeme budovat českou značku a zvyšovat přidanou hodnotu vytvořenou v ČR. Česká výroba je velmi závislá na meziproduktech a má vysokou dovozní náročnost,“ připomíná makroekonom David Navrátil. K udržitelnějšímu růstovému modelu, který bude zvyšovat prosperitu ČR, se podle něj potřebujeme proinvestovat.
Česká spořitelna je v ČR průkopníkem v oblasti digitalizace. Bankéři běžně vedou s klienty hovory online. Počet osob starších 65 let, kteří začali platit kartou, se podařilo bance během pandemie covid-19 dokonce ztrojnásobit.V loňském roce obhájila spořitelna titul Banka roku a její ředitel Tomáš Salomon se stal nejlepším bankéřem. Kromě vlastních projektů podporuje „Spořka“ celou řadu úspěšných tuzemských firem.
Mít za partnera banku, která má nejdelší tradici na českém trhu, je pro organizátory konference FENOMÉN čest a současně velký závazek. „Naše partnerství nám připomíná, že všechna prezentovaná řešení a příběhy, které na konferenci zazní, musí být nejen inovativní a cool, nesmí ale také postrádat ekonomický smysl,“ říká jednatelka společnosti CE-PA Vlaďka Snášel Lukašíková.
Česká spořitelna je již tradičním partnerem byznys konference FENOMÉN. Ve Zlíně bude mít hned dva zástupce. Kromě ekonoma Davida Navrátila se v roli řečníka představí také Petr Zíma, vedoucí obchodních řešení České spořitelny. Společnost bude mít během akce rovněž svůj stánek v online podobě.
FENOMÉN se koná ve Zlíně letos potřetí. V prostorách Univerzity T. Bati přivítá koncem března třicítku osobností českého byznysu. Příběhy úspěšných manažerů a jejich zkušenosti s digitalizací zazní současně na čtyřech stagích (Businnes, HR, Digi, Industry). Chybět nebude ani smart zóna s nejmodernějšími vychytávkami.
Konference je největší svého druhu v ČR, každoročně se jí účastní několik stovek byznysmenů. Organizátorem FENOMÉNu je zlínská vzdělávací agentura CE-PA. Generálním partnerem akce je zlínská plastikářská společnost SPUR, hlavním partnerem společnost Autocont, druhým zlatým partnerem Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Více na www.fenomen40.cz.
Garanty a patrony jednotlivých stage jsou Digital First Marketing Group, společnost Flecto, Svaz průmyslu a dopravy ČR, Krajská hospodářská komora Zlínského kraje a Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR. Podporovateli akce jsou Plastikářský klastr, Moravský letecký klastr, Grafton recruitment, Okresní hospodářská komora Olomouc. Mediálními partnery akce jsou Český rozhlas Zlín, Magazín Patriot, Televize TVS, KomoraPlus, T+T Technika a trh, StreamTech.TV, POSITIV Buiness & Style, Reportáže z průmyslu, Byzmag, Evolve, OneIndustry, Edumenu, Strojírenství.cz. Focuson.cz, Firemní vzdělávání, SoftLi, LSC Group.