Nejdřív to prý vypadalo, že doháníme Německo, ale nakonec jsme se vrátili zpátky do Itálie. Jak se vymanit z pasti ekonomiky středních příjmů? Také o tom podebatuje 23. března ve Zlíně vždy originální ekonomický glosátor a vizionář David Navrátil. Dalším z fenoménů, který Česká spořitelna coby zlatý partner konference představí, je zaměstnávání lidí starších padesáti let.
„Něco si o sobě myslíme, nějak vnímáme vlastní situaci, skutečnost je ale často odlišná. Srovnat naše vnímání s realitou může Index prosperity Česka,“ upozorňuje hlavní ekonom České spořitelny David Navrátil na projekt, který porovnává různé oblasti domácí ekonomiky s ostatními evropskými zeměmi.
Tak například – věděli jste, že Česko je v celoevropském žebříčku na špičce ve zdraví
a bezpečnosti, avšak pokulhává v úrovni bydlení? Index prosperity Česka může efektivně napomoci identifikovat i problémy, které se zatím možná nezdají být akutní, ale při stávajícím vývoji nás již zanedlouho trápit budou. Klíčovým závěrem je, že chceme-li se dlouhodobě opírat o prosperující ekonomiku s vysokou přidanou hodnotou, musíme urychleně řešit její transformaci.
„V České republice máme velmi dobrou strukturu ekonomiky, musíme ale posilovat její celkovou přidanou hodnotu. Co pomůže? Zvyšovat úroveň vzdělání. Výrazně posílit inovace, vědu a výzkum. Budovat české značky s globálními ambicemi. Posilovat vztah s koncovým zákazníkem, kde je výrazně vyšší marže. Spolupráce skrz sektory,“ jmenuje makroekonom David Navrátil.
Česká spořitelna je již tradičním partnerem byznys konference Fenomén. V posledních letech sbírá vavříny v soutěžích oceňujících nejlepší tuzemské zaměstnavatele.
Je i průkopníkem v oblasti digitalizace. Spořitelna byla mezi iniciátory využití bankovní identity k prokazování totožnosti při využívání elektronických služeb státu
i soukromých firem a její bankovní identita je vůbec nejvyužívanějším nástrojem lidí
k prokazování totožnosti vůči službám e-governmentu. Prostřednictvím Seed Starteru České spořitelny podporuje i inovační start-upy.
Zásadním tématem je pro spořitelnu i zlepšování podmínek pro seniory – ať už poradenstvím nasměrovaným k tvorbě finančních rezerv na penzi, edukačními programy zaměřenými na posilování finanční a digitální gramotnosti seniorů,
v neposlední řadě i vytvářením vlastní firemní kultury podporující spolupráci mladých lidí se seniorními kolegy.
Obdobím zvaným midlife provede lídry na Fenoménu ředitel lidských zdrojů a firemní kultury České spořitelny David Vrba. „Před pár desítkami let jsme se v padesáti aktivně připravovali na důchod. Dnes, když jsme dostali několik desítek let života navíc, je padesátka středem našeho produktivního života. To výrazně posouvá kontext přemýšlení nad lidmi v organizacích. Moudré firmy se na tuto realitu připravují,“ upozorňuje David Vrba.
Fenomén se koná letos ve Zlíně počtvrté. V prostorách Univerzity T. Bati přivítá
už za dva týdny třicítku osobností českého byznysu. Příběhy úspěšných manažerů
a jejich zkušenosti s digitalizací zazní současně na čtyřech stagích (Businnes, HR, Digi, Industry). Chybět nebude ani smart zóna s nejmodernějšími vychytávkami.
Konference Fenomén je největší svého druhu v ČR, každoročně se jí účastní několik stovek byznysmenů. Organizátorem akce je zlínská vzdělávací agentura CE-PA. Generálním partnerem akce RSBC Holding, hlavním mediálním partnerem magazín Finmag. Více na www.konferencefenomen.cz.